Veelgestelde vragen (FAQ)
Over Maison Bloem en Zijden Bloemen
⚘ Wat is Maison Bloem?
Maison Bloem is gespecialiseerd in de verhuur van hoogwaardige zijden bloemen inclusief vaas, voor zowel particulieren als bedrijven. Onze unieke collectie biedt een breed scala aan bloemcreaties, beschikbaar in verschillende maten en prijsklassen. Dit is een fantastische optie voor bedrijven of individuen die hun ruimte continu willen vernieuwen met frisse bloemarrangementen.
⚘ Waarom zijden bloemen huren in plaats van een boeket kopen?
In tegenstelling tot verse snijbloemen gaan eeuwig bloeiende bloemen ontzettend lang mee! Een nadeel daarvan is dat u de bloemen opeens niet meer in huis 'ziet staan'. Ze zijn niet meer 'nieuw' in het interieur en men raakt erop uitgekeken. Maison Bloem heeft hier dé oplossing voor: zijden bloemen huren! Op deze manier kunt u steeds weer genieten van verschillende bloemarrangementen in uw huis of bedrijf. Het circulaire systeem van de abonnementen van Maison Bloem zorgt voor duurzaamheid en een kleinere ecologische voetafdruk, terwijl uw interieur continu fris en stijlvol blijft.
⚘ Kan ik naast het huren ook boeketten kopen bij Maison Bloem?
Zeker! Wij maken ook boeketten op maat. Deze boeketten staan niet op deze site. Wij hebben een breed assortiment aan zijden bloemen. Mochten u naar iets specifieks op zoek zijn neem dan contact met ons op!
Abonnement en wisseltermijn
⚘ Welke abonnementen biedt Maison Bloem aan?
Maison Bloem maakt onderscheid in drie verschillende abonnementen:
- Abonnement S: vanaf EUR 20,00 per maand.
- Abonnement M: vanaf EUR 25,00 per maand.
- Abonnement L: vanaf EUR 30,00 per maand.
⚘ Wat is het verschil in prijs tussen de abonnementen?
De prijs van het abonnement wordt bepaald door de gekozen wisseltermijn en de grootte van het boeket (S, M of L).
⚘ Wat is een wisseltermijn?
Een wisseltermijn staat voor de duur van het huren van een gekozen boeket. Als u bijvoorbeeld ieder seizoen een nieuwe creatie van Maison Bloem in huis wilt halen dan kiest u voor een wisseltermijn van 3 maanden.
⚘ Hoe kies ik mijn boeket uit voor een nieuwe wisseltermijn?
Twee weken voor het aflopen van uw wisseltermijn nemen wij per mail contact met u op met een verzoek tot het kiezen van een nieuw boeket. U geeft dan gemakkelijk aan welk boeket u dan zou willen huren en voilà: wij komen het bezorgen! Het vorige boeket nemen wij dan weer mee.
⚘ Hoe vaak kan ik een nieuw boeket uitkiezen?
Dit is geheel afhankelijk van de gekozen wisseltermijn.
⚘ Worden de boeketten in de bloemenboutique aangevuld?
Jazeker! Per maand en rekeninghoudend met de seizoenen wordt het assortiment voor alle abonnementen steeds verder uitgebreid. Heeft u een speciaal verzoek? Ook daar staan wij voor open. Neem hiervoor contact met ons op!
⚘ Ben ik flexibel in het wijzigen van de wisseltermijn en grootte van het boeket?
Na het aflopen van uw eerder gekozen wisseltermijn kunt u voor de volgende periode een nieuwe wisseltermijn kiezen. Bijvoorbeeld van 1 keer per jaar naar 2 of 4 keer per jaar, of andersom. Heeft u deze wens? Geeft dit dan bij ons aan op het moment dat u een nieuw boeket kiest, dan passen wij de wisseltermijn voor u aan. U kunt ook de grootte van het boeket wijzigen, bijvoorbeeld van M naar L of S, of andersom. Let wel op dat als u de boeketgrootte of de wisseltermijn aanpast, u een nieuw abonnement afsluit met de minimale looptijd van de (eventueel nieuwe) wisseltermijn. Als u niets aangeeft blijft uw wisseltermijn en boeketgrootte gelijk aan wat u eerder heeft gekozen.
⚘ Betaal ik extra voor wisselmomenten?
Nee, de prijs op de website van Maison Bloem is een all-in prijs. Hierbij zitten de huurprijs van het boeket, de wisseltermijn en de bezorgkosten inbegrepen.
⚘ Kan ik een boeket voor de duur van korter dan 3 maanden huren?.
Dat kan zeker! Dit gaat dan wel om maatwerk. Neem voor meer informatie over de mogelijkheden contact met ons op.
⚘ Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
Na het aflopen van de duur van de gekozen wisseltermijn (3, 6 of 12 maanden) kunt u iedere maand opzeggen. Let wel: de wisseltermijn stopt niet automatisch. De opzegtermijn betreft één maand en dient schriftelijk (mag ook per mail) gedaan te worden. Vragen hierover? Neem contact met ons op en we helpen u verder.
Onderhoud en verzorging Zijden Bloemen
⚘ Hoe moet ik zijden bloemen verzorgen?
De gehuurde boeketten van Maison Bloem hoeft u niet te verzorgen. Ook op dat vlak ontzorgen wij u, dat doen wij namelijk zelf. Na het aflopen van iedere wisseltermijn worden alle bloemen grondig schoongemaakt en geïnspecteerd op uiterlijk.
⚘ Mogen de bloemen ook buiten neergezet worden?
Nee, de gehuurde zijden bloemen mogen alleen binnen in een huis of bedrijf neergezet worden. Dit zodat ze beschermd worden tegen weersinvloeden.
Bezorgen en verzenden
⚘ Wat is jullie bezorggebied?
Wij bezorgen in de gemeente Moerdijk, Breda, Etten-Leur, Halderberge, Drimmelen, Steenbergen, Oosterhout, Geertruidenberg, Dongen, Bergen op Zoom, Roosendaal, Rucphen en delen van Waalwijk, Hoeksche Waard en Dordrecht. Heeft u een vragen over ons bezorggebied? Neem dan vrijblijvend contact met ons op
⚘ Betaal ik bezorgkosten bij Maison Bloem?
De prijs op de website van Maison Bloem is een all-in prijs. Hierbij zit de huurprijs van het boeket, de wisseltermijn en de bezorgkosten inbegrepen.
⚘ Wanneer wordt het boeket bezorgd?
Het boeket wordt in overleg met u bezorgd. Wij nemen hiervoor schriftelijk of telefonisch contact met u op voor het maken van een bezorgafspraak.
⚘Verzenden jullie de boeketten (abonnementen) ook per post?
Momenteel bezorgen wij alle boeketten (verhuur) zelf en versturen we geen boeketten per post. De persoonlijke service en het klantencontact staan bij ons hoog in het vaandel. Omdat we zelf de bezorging doen hebben we controle op het bezorgproces en kunnen we gericht een bezorgafspraak met u inplannen.
Retourneren
⚘ Ik ben niet tevreden. Ik wil het product retourneren. Hoe doe ik dat?
Wat jammer en vervelend dat het product u niet bevalt. Uiteraard kunt u het product retourneren. Hierop is het herroepingsrecht van toepassing. Meer informatie hierover staat op de de pagina over herroeping. Neem contact met ons op dan maken we een bezorgafspraak om het boeket bij u te komen afhalen. Let wel: hiervoor wordt EUR 10,00 euro aan ophaalkosten in rekening gebracht.
⚘ Mijn vraag staat er niet tussen. Hoe verder?
Dat is jammer. Wij kunnen helaas niet alle vragen hieronder opnemen. Geen probleem. Neem contact met ons op. Wij helpen u graag verder!